tirsdag 23. oktober 2012

Da prøver vi en gang til med bildefortellingen.

Ok, da prøver jeg på nytt og denne gangen tror jeg at jeg har lagret historien riktig. Etter x antall mail til Thomas, vår kjære ikt lærer( tusen takk for hjelpen og for at du har god tolmodighet) gikk det opp et lys for meg. Jeg er av den typen som virkelig kjenner jeg blir irritert når jeg ikke får til noe på datamaskinen, men jeg gir meg heller ikke. Å som regel, inkludert denne gangen, gikk det til slutt(tror jeg). Så nå sitter jeg med enda litt mer kunnskaper om Photo Story 3 og det er jo ikke så dumt da. Håper dere liker resultatet mitt og tilbakemeldninger, positive og kostruktive, tas i mot med takk.

Ha en fin dag alle sammen:)

7 kommentarer:

  1. Kjempeflott bildefortelling Silje! Fikk en sånn eventyrfølelse med den musikken i bakgrunnen! Du verden for en flott natur vi har i Vesterålen :)

    SvarSlett
  2. Takk, er veldig fornøyd og fant ut at dette var jo morsomt:) Ja vi har en fantastik natur i Vesterålen, vakreste sted på jord:)

    SvarSlett
  3. Jeg måtte se bildefortellinga i størt mulig format (wmv-fila du omsider fikk laget og levert) for å nye naturen i Vesterålen til fulle. Første gang jeg kom til Stokmarknes så jeg og fikk lyst på turen din. Jeg har den til gode.

    Mennesker har mange "rare", men nyttige egenskaper. På den ytterste nakne ø, i den trangeste fjord, i den mest forblåste fjelldal - vi bor alle på verdens vakreste sted. Dermed gjør du også det. Sjekk http://ppublogg.blogspot.no/2012/10/kjerringy-i-oktober_19.html for ei halvøy jeg liker spesielt godt.

    Fint at du fikk det til og at plunderet er dokumentert med én film vi kan se og én som er "sensurert".

    Noen ganger (denne gangen?) er det en liten "filleting" som skaper tidsstjelende uoverkommeligheter, andre ganger kan vi for lite og må øve, øve, øve før vi får til. Slik er det med IKT, og slik er livet.

    SvarSlett
  4. Ja du får ta turen en gang Thomas. Jeg lover deg at det er verdt det:) Ja jeg fikk mye læring ved at jeg plundret litt og det føltes veldig godt når jeg fikk det i orden:)

    SvarSlett
  5. Dette var en fin bildefortelling. Du har tatt noen flotte bilder og så bra at du har tale med.

    SvarSlett
  6. Du har gjort et godt arbeid, Silje. Håper bildefortellingen ga deg mersmak. Jeg syns bildefortelling er fint å bruke i undervisningen, både fordi barna kan prøve seg litt selv og som dokumentasjon av ting vi gjør på skolen. Elevene syns det er stor stas å se seg selv og sine venner på storskjerm.

    SvarSlett
  7. Takk Siri. det er lett å ta flotte bilder når ma har en slik vakker natur:)
    JA Trude, det tror jeg så gjerne.Artig for elevene å få se seg selv og et flott verktøy for dokumentasjon ovenfor foreldre.

    SvarSlett